Motivace byla jasná, proč třeba posílat fotky z výletu na spousta mailových adres, když je mohu dát na jedno místo a poslat jen link. Navíc mít vlastní web se nosilo, tak proč to nezkusit. Inu, kdybych věděl, do čeho lezu…
HTML byl vlastně takový základ psaní, nebo stavění webu, jak chcete. Pak se na něj nabalily kaskády a další a další věci, které nejenže urychlovaly a dodnes urychlují práci, ale dělají ji i trochu snazší. Přesto však, postavit web, a to zcela funkční prodejní web, není zrovna práce pro jedince.
Na stavbě webu se totiž podílí více lidí. A nyní nepíši o webu pro někoho, komu stačí stránky pouze k prezentaci vlastní tvorby, ať už písemné či jiné. Mám na mysli weby velkých firem, a ještě přesněji prodejní. Ty musí fungovat i ve tmě a za prudkého vichru, jak se říká. Ona totiž každá hodinová nefunkčnost je znát v menším příjmu. A může se to hodně vymstít. Delší nefunkčnost pak může způsobit propad stránek, které již nebudou vidět na prvních místech vyhledávačů. A pokud člověk web nevidí, tak jen těžko na něm něco koupí nebo objedná službu.
Ale to jsme již u potíží s hotovým webem. Na začátku je několik lidí, kteří ve vzájemné spolupráci stvoří jeho základ, pokud již mají v ruce scénář, rozložení, záměr a další pár věcí, které jsou pro stavbu důležité. Je třeba si uvědomit, že se zde setká grafický návrhář, designér, kodér, analytik a tak dále a tak dále.
Tvorba www stránek Pardubice má všechny tyto odborníky k dispozici a samozřejmě i ty, které jsem nejmenoval, protože je jich spousta. Prostě by se sem nevešli.
Všechna jejich práce je pak dokončena tím, že se web dá na veřejnost v takzvané testovací fázi. Zde se pak bude zkoušet a hledat případné chyby. Většinou u této společnosti žádné nejsou, ale testovat se to musí. Aby nebylo pochyb a zákazník měl jistotu bezchybné funkčnosti více než sto procentní.